top of page

Forum Mesajları

The Brand Planet
Kurucu Üye
21 Ağu 2021
In Genel Konular
Çalışma şeklimizde köklü bir dönüşüm yaşıyoruz. Otomasyon ve 'düşünen makineler' insan görevlerinin yerini alıyor ve kuruluşların çalışanlarında aradıkları becerileri değiştiriyor. Ama gelecek nasıl görünecek? Kaynak: PwC, The Brand Planet | www.thebrandplanet.com
0
0
14
The Brand Planet
Kurucu Üye
04 Ağu 2021
In Genel Konular
Araştırmanın, mevcut tekniklerin ve bunlarn her birinin sunduğu olanakların gerekliliğini anlamak, bilgiyle donanmış bir tasarımcı olmanın kilit noktasıdır. Neden araştırıyoruz? Araştırma, bir tasarım projesini yönlendirir; size ve odak verdiği gibi, kazanımlarınızın da kalitesini belirler. Grafik tasarım, bir problem çözme biçimidir ve sonuc varmak için gerekecek araçlar, araştırma yürüterek bulunacaktır. İyi araştırma basitçe, iyi tasarıma eşittir. Aşamalar, ilk gözlemsel işten hedef kitleyi anlamaya ve aynı zamanda malzemenin, işlemlerin ve düşüncelerin test edilmesine kadar çeşitlenir. Tüm araştırmalardaki kilit, süreç boyunca aktif olmak ve size mevcut bilginizin ötesine taşıyabilecek sonuçlara izin vermektir. İzlemeyi tercih edebileceğiniz çeşitli yollar vardır ve araştırmanız uyuglama, deney ve kuram etrafında temellenebilir. Hepsi de eşit düzeyde geçerlidir. En iyi araştırma, hedef kitlenizle etkileşime geçerek ve projenizin bağlamı hakkında mümkün olduğunca derinlikli bilgi edinerek, kendinizi hedef kitlenizin yerine koyduğunuzda gerçekleşir. Bu düzeyde bir araştırma, aktif olmanızı ve ilişki kurduğunuz insanlar tarafından önerilen nedensellik zincirlerine açık olmanıza gerektirir. Araştırma aynı zamanda, üretilecek bir tasarım parçası için en iyi yolu belirlemenize yardımcı olacaktır; malzeme kullanımına ve maliyetine yakından bakarak iyi üretilmiş ve uygun maliyetli tasarım çözümleri önerebilirsiniz. Başlarken.. Her tasarımcının gereksinim duyduğu en temel nitelikler, araştırmacı biz mizaç ve bir şeyleri daha iyi yapma arzusudur. Düşünceler, ürünler ve hizmelerle ilgi toplumsal farkındalık oluşturmak ve güncel beklentilere tepki gösterirken eski problemlere yeni çözümler bularak sürekli yenilikler yapmak tasarımcının işidir. Her projenin ilgili sorunları projeye göre büyük değişiklikler gösterecektir ve araştırma, problemin tamamen anlaşıldığı ve olası en iyi çözümün sunulduğundan emin olmak için hayatı önem taşır. Bir projeyi araştırmaya başladığınızda, tasarım kararlarınızı bilgilendirmek için kullanılacak ilgili bilgiye nerede erşiebileceğinizi düşünmeniz gerekecek. Çok sayıda potansiyel kaynak bulunur ve günümüzde internetle birlikte, herhangi bir konuda çok miktarda bilgiye ulaşmak kolaydır. Olgusal ve istatistiksel bilgi topluyorsanız, en güvenilirlik kaynak halen kütüphanedir. Çoğu kütüphanenin güncel süreli yayınları, veri bankaları ve geniş akademik metin, gazete ve kitap arşivlerine erişimi vardır. Pek çok gazete arşivinin yüz yıkdan eski, basılı biçimde veya microfilm üzerinde saklanmış gazeteleri mevcuttur. Bu tarihsel bilginin çoğu henüz dijitalleştirilmemiştir, bu nedenle bu bilgiye ulaşmanın tek yolu çoğunlukla budur. Yerel merciler, yerel nüfusla ilgili göç, gelir ve nüfus istatistikleri gibi değerli bilgilere sahiptirler. Bu türde ulus çağında bilgilye devlet web sitelerinden ulaşlabilir. Bu bilgi size daha geniş bir perspektif ve araştırdığınız herhangi bir hedef grupla bir karşılaştırma sağlar. Hazırlayıcı araştırma Bir araştırmaya yaklaşım yollarınız, projenizin türüne ve her boyutuna göre büyük değişiklikler gösterir. Büyük işler daha yoğun araştırma gerektirebilirken, daha küçük günlük işlere bazen mevcut bilgiye yaklaşılabilir. Bir tasarımcı, genellikle bir işi almak için başvruduğunda bunu değerlendirecektir ve araştırmayı işi tamamlamak için öngürlen saatler içinde yapacaktır. Bir iş teklif edildiğinde, iş tanımı göndeirlmeden önce müşteriyi araştırmak iyi bir uygulamadır. Bu araştırma, işin yürütebileceğiniz bir iş olup olmadığını tespit edebilmenize ve aynı zamanda beklenen sonuca bir bağlam oluşturmanıza yardımcı olacaktır. Bunu tamamlandığınızda, müşteri tabanına bakın. Bu da yine iş tanımını değerlendirmenize yardımcı olacaktır ve büyük olasılıkla işin prestiji ve boyutundan malzeme kullanımı ve isle seçimine kadar size bir dizi kriter ortaya çıkarır. Genel görüş ve gözlemleme Yeni bir projeye başlarken genel bir görüş kazanmak için yapabileceğiniz ilk şeylerden biri, araştırdığınız alanda daha önce yapılan işlere bakmaktır. İlham almak için başkalarının işlerine bakarken, geniş olarak başlayın ve sonra en çok ilişkili olanı belirleyin. Bildiğiniz bir işe bakarak başlamak cezp edici olabilir ancak son tasarımlarınızın görülebileceği yerlere bakmak ve bu bağlamı araştırmanızın temeli olarak kullanmak en iyisidir. İşe yarar bir şey bulduğunuzda, onu kim(ler)in yarattığını araştırın ve o kişinin diğer işlerine bakın ve nereden etkilendiğini bulun. Çalışacağınız alanda var olan tasarımlar hakkında genel bir görüş sahibi olmak, olası parametrelere veya geliştrebileceğiniz öğelere işaret edebileceğinden önemlidir. Kullanılan gözlemleme, bir başka hazırlayıcı araştırma yöntemidir. Konu hakkında temel bir anlayış kazanmak için kullanılır. Gözlemleme, aktif bir süreç veya bir düşünme süreci olabilir ancak dikkatle ele alınmalıdır. İlk gözlemleriniz yönteminiz hakkında kararlarınızı şekillendirebilir. Birincil, ikincil, ve üçüncül Araştırma, karmaşık bir süreç olabilir ancak doğru yöntemleri seçmek, gereksinim duyduğunuz sonuçları elde ettiğinizden emin olmanızı sağlayacak ve tasarım işinize değer katmayacak işleri üstlenmekten kaçınmanıza yardımcı olacaktır. Kabaca, araştırma yöntemleri üç ana kategoriye ayrılabilir; Birincil araştırma, araştırmanız sırasında sizin tarafınızdan üretilen yeni çalışmalardır. İlk elden sizin tarafınızdan üstlenilen ve üretilen herhangi bir şeyi tarif eder. Özünde, yeni bilginin oluşturulmasıdır. Lokasyon fotoğraflamaktan kavramların çizilmesine kadar değişen, aktif bir süreçtir. Eskiz yapmak, bilginin veya düşüncelerin etkin bir şekilde kaydını tutmak için en doğrudan yoldur ve sürekli olarak geliştirmeniz gereken bir beceridir. Birincil araştırma malzeme ve işlemlerle ilgili deneyleri de içereiblir. Örneğin, dış mekanda kullanılacak bir ürün için malzeme dayanıklılığını farklı ihtimallere göre test ederek takip edilebilecek şekilde birbiriyle karşılaştırarak araştırabilirsiniz. Bu türden birincil araştırmalar, size malzeme seçiminizi gerekçelendiremek için müşterilerinize sunabileceğiniz kantılarla donatır. Birincil hedef kitle araştırması yöntemleri betimleme, röportaj ve anketi veya basitçe insanları çevrelerinde gözlemlemeyi içerir. Gözlem, kalem ve kağıttan fotoğraf makinesinden kameraya kadar değişen malzemelerle yapılabilir. Birincil araştırma, aktif olduğundan ve hızlı hareket etmenizi ve ilk fikirlerinizi ayrıtılarıyla açıklamanızı içerdiğinden, bir proje üzerine çalışmaya başlamak için sıklıkla en iyi yoldur. İkincil araştırma, başkaları tarafından düşünülmüş ve uygulanmış fikirler ve işlemlerle ilgili araştırmayı içerir. İkincil araştırmada başkaları tarafından yürütülmüş çalışmalara bakılır. İkincil araştırma, üstlenmemiz gereken birincil araştırma miktarını azaltabileceği için yararlıdır. İkincil araştırma genellikle bazı ön deneyler yaptıktan ve kabaca tasarım kavramları planladıktan sonra veya bir konunun geneline baktıktan sonra bir açısına daha detaylı odaklanmak istediğinizde gerçekleştirilir. Kütüphaneler, ikincil araştırma için zengin kaynaklardır; hakemli dergilerden, dergilere, kitağlara ve gazetelere kadar çok çeşitli konularda bilgi bulabilirsiniz. Aynı zamanda çevrimiçi very kaynaklarına, PDF veyanadir bulunan veya talep gören metinlerin web versiyonlarına da erişebilirsiniz. İnternet, günümüzde reklam, tanıtım ve kamu bilgisi yayımı içinb eksiksiz bir platform olduğundan, iyi bir ikincil araştırma kaynağıdır. Herhangi bir konu üzerine yapılacak internet araştırması, birkaç ilgili web sitesini öne çıkaracaktır. Kaynakları seçerken dikkatli bir ayrım yapın: herkes, bir web sitesini bilgiyle güncelleyebilir; ama bu, o bilginin gerçeklere dayandığı anlamına gelmez. Devlete ait web siteleri veya uzun süredir yayınlanan veya tanınan yayınlar gibi güvenilir olduğunu bildiğiniz kaynaklar bulun. Üçüncül araştırma, ikincil araştırmanın özetlenmesi veya yeniden incelenmesidir. Araştırma, tasarım sürecinden ayrı düşünülemez; projeniz geliştikçe ikisi birbirini bilgilendirmelidir. Başlarken geniş kapsamlı düşünmeniz gerekir; İkincil ve üçüncül teknikler kullanabilirsiniz ancak düşüncelerinizi geliştirirken, büyük olasılıkla anket ve betimleme gibi daha doğrudan ve hedefe yönelik tekniklere gereksinim duyacaksınız. Üçüncül araştırma, bir yazarın başkaları tarafından yürütülmüş çeşitli mevcut araştırma parçalarını alıp konu alanının yeniden gözden geçirilmesi bağlamında sentezlemesidir- özünde pek çok araştırma noktasının sadeleştirilip tek bir kaynak bünyesinde bulundurulmasıdır. Bu türden bilgiler dergi veya hakemli dergi inceleme yazılarında ve özelliklerinde, ansiklopedilerde ve başvuru kitaplarında bulunabilir. Belli alanlar veya malzemeler üzerine genel bir tanıtım yapan karşılaştırma ve inceleme makaleleri özellikle değerli olabilir. Uzmanlar pek çok malzemenin etkinliği ve potansiyel kullanımını daha önce değerlendirdiğinden, bu makaleler yapmanız gereken testlerin miktarını azaltmanıza yardımcı olur. ARAŞTIRMA, BİÇİMLENDİRİLMİŞ MERAKTIR. BİR AMAÇ İÇİN GİZLİCE GÖZETLEMEKTİR. Zora Neale Hurston KİLİT TERMİNOLOJİ Birincil, ikincil ve üçüncül ana kategorilerine ek olarak, bilmeniz gereken araştırmaya yönelik kullanılan birkaç başka kilit terim bulunur. Tasarım sürecinizi oluşturan öğeleri sürekli sorgulamak, test etmek, onlara meydan okumak ve araştırmacı işinizi ve bulgularınızı tanımlayabilmek, başarılı bir araştırmanın anahtarıdır. Elle tutulur gerçekleri ve sayıları (genellikle anketlerden veya testlerden elde edilen niceliksel yöntemler) analiz ederek oluşturulan sonuçlara bakmayı tercih edebilirsiniz. Aynı zamanda betimleyici yöntemleri de (bir tasarımcı veya bir test grubunun üyelerinin bir tasarıma verdikleri tepkilerini tanımladıkları niteliksel araştırma) kullanabilirsiniz. Analitik ve önermeli araştırma yöntemleri, size problemi parçalayıp yenilikçi çözümler aramanıza cesaretlendireceklerdir. Niceliksel ve niteliksel araştırma Niceliksel ve niteliksel araştırma yöntemleri, hedef kitlenizle ilgili bir kavrayış sağlayan farklı yaklaşımlardır. Bunlar, seçilmiş hedef kitlenin tamamlaması için bir form, betimleme veya anket yaratmayı içerirler. Bunların daha sonraki bir tarihte gereksinim duyabileceğiniz tüm bilgileri topayabileceklerinden emin olacak şekilde tasarlamalısınız. Arayacağınız ek bilgiler katılımcının yaşı, ırkı, cinsiyeti veya diğer sosyo-ekonomik bilgileri içerebilir Bu, daha sonra sonuçlarınızı yapılandırmanıza ve anlamlı olanlar oluşturmanıza yardımcı olacaktır. Niceliksel araştırmayı üstlenmek için, genellikle katılımcıların sadece evet veya hayır cevapları vermesine olanak veren veya hayır cevapları vermesine olanak veren veya katılımcılara sınırlı seçenek (a,b veya c) sunan, çoğunlukla “kapalı” sorular sorarsınız. Tatilinizden memnun kaldınız mı? Evet ( ) Hayır ( ) Bu cevaplar en popüler sonuçları işaret etmek için sayılabilir ve kolaylıkla istatistiğe dönüştürülebilir. Adayların betimleme için dikkatlice seçilmesi yine de önemlidir ve ilk olarak hedeflenen kitlenin üyelerine danılışmalıdır. Toplumun bir yatay bir kesiti gerekiroyrsa, bu sadece meslektaşlarınız veya arkadaşlarınız değil gerçek bir yatay kesit olmalıdır. Niteliksel araştırma, hedef kitlenin üyelerine işiniz hakkında fikirlerini daha “açık” sorular kullanarak sormayı içerir. Bir kişinin neden belli bir şekilde hissettiğini ortaya koyan yönlendirici sorular sorabilirsnizi ve sonra fikirlerini daha olumlu kılmak için neler yapılabileceğini soruşturabilirsiniz. Niteliksek araştırma soruları bir parçanın görünümüne, duygusuna veya anlaşılmasına ilişkin olabilir. Cevaplardan bir özet hazırlanabilir ve bu aksiyon planınınızn temelini oluşturur. Tatilinizden memnun kaldınız mı? Eevet çünkü sahile gittik ve….. Niceliksel yöntemlere dayanan bir betimleme muhtemelen bir noktada “evet veya “hayır” cevaplarının monotonluğunu kırmak için fikir talep edeceğinden, niceliksel ve niteliksel araştırma alanları örtüşebilir. Niteliksel sorgulama da istatistiğe dönüştürlebilir, zira çoğunlukla cevapların büyük oranda olumlu veya olumsuz oldukları görülebilir, bu da bunların yüzdeler oluşturmak için gruplanmasına olanak sağlar. Örneğin, grubun büyük bir çoğunluğu bir renk değişikliğinin tasarım işinizi gelişeceğini ve daha çekici hâle getireceğini düşünebilir.
Grafik tasarım temelleri nelerdir? content media
0
0
20
The Brand Planet
Kurucu Üye
24 Haz 2021
In Genel Konular
#Şirket, işletmelerin reklamlarla alışverişi kişiselleştirmelerine yönelik çözümlerin ve yarının #alışveriş deneyimlerini şekillendirecek teknolojilere yapılan yatırımların yanı sıra uygulamalarında alışveriş yapmanın #yeni yollarını duyurdu. Facebook, e-ticaret platformu Shops’u, işletmelerin ürünlerini #çevrimiçi bir dünyada satmalarına yardımcı olmak amacıyla geçtiğimiz yılın Mayıs ayında lanse etmiş, ardından geçtiğimiz yılın Temmuz ayında #Instagram için de mevcut hale getirilmişti. Bugün ise şirket, Shops’un artık WhatsApp’a da resmen geleceğini duyurdu. Şirketten yapılan açıklamaya göre, Bugün, aylık 300 milyondan fazla Mağaza ziyaretçi ve aylık 1.2 milyondan fazla aktif mağazası bulunmakta. Bu gelişmeyle, belirli ülkelerde Shops aracılığıyla ürün satın almayı kolaylaştırmayı umuyor. Şirketin bugün açıkladığı bu yenilik, son günlerdeki e-ticaret hamlesinin önemli adımlarından birisi. Facebook ayrıca, önümüzdeki birkaç ay içinde, Instagram’daki Shops’ta #ürün değerlendirmeleri ve incelemelerini göstereceğini ve topluluktan fotoğraflar ve videolar gibi detayların yer alacağı özellikler üzerinde de çalıştığını bildirdi. Bugün açıklanan detaylar birlikte gelen bir başka değişiklik ise insanlara satın alma davranışlarına göre kişiselleştirilmiş bir alışveriş deneyimi sunmayı hedefleyen, Shops reklamlarının kullanıma açılması. Bu yeni #deneyim, alışveriş tercihlerine göre, alışveriş yapanları satın alma olasılığının en yüksek olduğu alanlara yönlendirerek kişilerin daha doğru ürünlerle buluşmasını sağlaması bekleniyor. Bu detay haricinde şirket, Instagram’da benzer ürünleri aramak amacıyla, insanların kendi fotoğraflarını yüklemelerine yardımcı olmak için önümüzdeki günlerde “Görsel Arama” adlı #yapayzeka tabanlı bir özelliği de test etmesi bekleniyor. Örneğin, bir kullanıcı benzer ürünü bulmak için bir elbise görseline dokunarak alternatifler ekranda belirecek. Son olarak, bugünkü yapılan duyuru ile birlikte Facebook’un, uygulamasında insanların alışveriş yapma alışkanlıklarına yeniden odaklandığını öngörmek mümkün.
Facebook, mağaza uygulaması olan Shops'u Facebook, Instagramdan sonra WhatsApp’a da getiriyor content media
0
0
7
The Brand Planet
Kurucu Üye
06 Oca 2021
In Genel Konular
1. Ocak Ayı Özel Günler ve Haftalar Listesi 1 Ocak: Yeni Yıl (Yılbaşı) Ocak Ayının İlk Haftası: Veremle Savaş Eğitimi Haftası 10 Ocak: Gazeteciler Günü 10 Ocak: Ziraat Mühendisleri Günü 16 Ocak: Dünya Hijyen Günü Ocak Ayının 2. Haftası: Enerji Tasarrufu Haftası 21 Ocak: Dünya Sarılma Günü 25 Ocak: Dünya Cüzzam Günü 26 Ocak: Dünya Gümrük Günü 25 – 31 Ocak: Cüzzam Haftası 2. Şubat Ayı Özel Günler ve Haftalar Listesi 4 Şubat: Dünya Kanser Günü 4 Şubat: Atatürk’ün Denizli’ye gelişi 1931 9 Şubat: Dünya Sigarayı Bırakma Günü 13 Şubat: Dünya Radyo Günü 14 Şubat: Dünya Öykü Günü 14 Şubat: Sevgililer Günü 19 Şubat: Milli Eğitim Vakfı Kuruluş Günü Şubat Ayının Son Haftası: Vergi Haftası 28 Şubat: Sivil Savunma Günü 3. Mart Ayı Özel Günler ve Haftalar Listesi 1 – 7 Mart: Yeşilay Haftası 1 – 7 Mart: Deprem Haftası Mart Ayının İlk Haftası: Girişimcilik Haftası 8 Mart: Dünya Kadınlar Günü 12 Mart: İstiklâl Marşı’nın Kabulü ve Mehmet Akif ERSOY’u Anma Günü 8 – 14 Mart: Bilim ve Teknoloji Haftası 14 Mart: Tıp Bayramı 15 Mart: Dünya Tüketiciler Günü 15 – 21 Mart: Tüketiciyi Koruma Haftası 16 Mart: Dünya Uyku Günü 16 Mart: Öğretmen Okullarının Kuruluş Yıl Dönümü 18 Mart: Şehitler Günü 18 Mart: Çanakkale Zaferi (Kahramanlık Günü) 18 – 24 Mart: Yaşlılara Saygı Haftası 20 Mart: Dünya Mutluluk Günü 21 – 26 Mart: Orman Haftası 21 Mart: Dünya Down Sendromu Farkındalık Günü 21 Mart: Dünya Kukla Günü 21 Mart: Dünya Şiir Günü 21 Mart: Nevruz Bayramı 21 Mart: Uluslararası Irk Ayrımı ile Mücadele Günü 21 Mart Nevruz Gününü İçine Alan Hafta: Türk Dünyası ve Toplulukları Haftası 22 Mart: Dünya Su Günü 22 Mart: Dünya Çocuk Şiirleri Günü 23 Mart: Dünya Meteoroloji Günü 24 Mart: Dünya Tüberküloz Günü Mart Ayının Son Haftası: Vergi Haftası Mart Ayının Son Pazartesi Günü: Kütüphaneler Haftası 27 Mart: Dünya Tiyatrolar Günü 4. Nisan Ayı Özel Günler ve Haftalar Listesi 1 Nisan: Dünya Şaka Günü 2 Nisan: Dünya Otizm Farkındalık Günü 1- 7 Nisan: Kanserle Savaş Haftası 4 Nisan: NATO Günü 4 Nisan: Dünya Sokak Hayvanları Günü 5 Nisan: Avukatlar Günü 7 Nisan: Dünya Sağlık Günü 8 Nisan: Berat Kandili 7 – 13 Nisan: Sağlık ve Sosyal Güvenlik Haftası 8 – 14 Nisan: Sağlık Haftası 10 Nisan: Polis Teşkilatı’nın Kuruluş Günü 12 Nisan: Paskalya 14 – 20 Nisan: Kutlu Doğum Haftası 15 – 22 Nisan: Turizm Haftası 19- 25 Nisan: Dünya Kitap Günü ve Kütüphaneler Haftası 21- 28 Nisan: Ebeler Haftası 23 Nisan Gününü İçine Alan Hafta: Dünya Kitap Günü 23 Nisan: 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı 25 Nisan: Dünya Sıtma Günü 25 Nisan: Türkiye İstatistik Günü 28 Nisan – 4 Mayıs: Kardeşlik Haftası 29 Nisan: Dünya Dans Günü 29 Nisan: Dünya Veteriner Hekimliği Günü 30 Nisan: Uluslararası Caz Günü 5. Mayıs Ayı Özel Günler ve Haftalar Listesi 1 Mayıs: Emek ve Dayanışma Günü (İşçi Bayramı) 1 – 7 Mayıs: Bilişim Haftası 1 – 7 Mayıs: Trafik ve İlk Yardım Haftası 1 – 7 Mayıs: Karayolu Güvenliği ve Trafik Haftası 3 Mayıs: Dünya Basın Özgürlüğü Günü 4 -10 Mayıs: İş Güvenliği Haftası 5 Mayıs: Avrupa Günü 5 Mayıs: Hıdırellez Mayıs Ayının 2. Haftası: Vakıflar Haftası 10 Mayıs: Danıştay ve İdari Yargı Haftası 10 – 16 Mayıs: Engelliler Haftası 12 – 18 Mayıs: Hemşireler Haftası Mayıs Ayının 2. Pazar Günü: Anneler Günü 14 Mayıs: Dünya Çiftçiler Günü 14 Mayıs: Dünya Eczacılık Günü 15 Mayıs Tarihini İçine Alan Hafta: Aile Haftası 15 Mayıs: Uluslararası Aile Günü 15 Mayıs: Hava Şehitlerini Anma Günü 17 Mayıs: Dünya Telekomünikasyon Günü 18 – 24 Mayıs: Müzeler Haftası 19 – 25 Mayıs: Gençlik Haftası 19 Mayıs: Kadir Gecesi 19 Mayıs: Atatürk’ü Anma , Gençlik ve Spor Bayramı 25 Mayıs: Etik Günü 29 Mayıs: İstanbul’un Fethi 31 Mayıs: Dünya Hostesler Günü 31 Mayıs: Dünya Sigarasız Günü 6. Haziran Ayı Özel Günler ve Haftalar Listesi 1 Haziran: Dünya Süt Günü 5 Haziran: Dünya Çevre Günü Haziran Ayının 2. Haftası: Çevre Koruma Haftası Haziran Ayının 3. Pazar Günü: Babalar Günü 21 Haziran: Dünya Yoga Günü 26 Haziran: Uluslararası Uyuşturucu Kullanımı ve Kaçakçılığı İle Mücadele Günü 7. Temmuz Ayı Özel Günler ve Haftalar Listesi 1 Temmuz: Kabotaj ve Deniz Bayramı 7 Temmuz: Dünya Çikolata Günü 10 Temmuz: Dünya Nüfus Günü 15 Temmuz: Demokrasi ve Milli Birlik Günü 17 Temmuz: Dünya Emoji Günü 24 Temmuz: Gazeteciler ve Basın Bayramı 26 Temmuz: Hasat Bayramı 28 Temmuz: Dünya Hepatit Günü 30 Temmuz: Dünya Arkadaşlık Günü 8. Ağustos Ayı Özel Günler ve Haftalar Listesi 13 Ağustos: Dünya Solaklar Günü 19 Ağustos: Dünya İnsani Yardım Günü 26 Ağustos: Malazgirt Zaferi 26 – 30 Ağustos: Zafer Haftası 30 Ağustos: Zafer Bayramı 9. Eylül Ayı Özel Günler ve Haftalar Listesi 1 Eylül: Dünya Barış Günü 8 Eylül: Dünya Okuma Yazma Günü 12 Eylül: Dünya İlkyardım Günü 19 Eylül: Gaziler Günü 19 – 25 Eylül: Dünya İşitme Engelliler Haftası Okulların Açıldığı İlk Hafta: İlköğretim Haftası 25 Eylül – 1 Ekim: Yangından Korunma Haftası (İtfaiyecilik Haftası) 25 Eylül Dünya Eczacılık Günü 26 Eylül: Türk Dil Bayramı 27 Eylül: Dünya Turizm Günü 29 Eylül: Dünya Kalp Günü Eylül Ayının Son Haftası: Demiryolu Haftası 10. Ekim Ayı Özel Günler ve Haftalar Listesi Ekim Ayının İlk Haftası: Camiler Haftası 1 Ekim: Dünya Mimarlık Günü 2 Ekim: Dünya Yaşlılar Günü 3-4 Ekim: Dünya Yürüyüş Günü 4 Ekim: Hayvanları Koruma Günü 5 Ekim: Uluslararası Öğretmenler Günü 10 Ekim: Dünya Ruh Sağlığı Günü 11 Ekim: Dünya Kız Çocukları Günü Ekim Ayının İlk Pazartesi Günü: Dünya Çocuk Günü 8 Ekim -12 Ekim: Ahilik Kültür Haftası 13 Ekim: Dünya Konut Günü 13 Ekim: Ankara’nın Başkent Oluşu 14 Ekim: Dünya Standartlar Günü 15 Ekim: Dünya El Yıkama Günü 16 Ekim: Dünya Gıda Günü 24 Ekim: Birleşmiş Milletler Günü 29 Ekim: 29 Ekim Cumhuriyet Bayramı 29 Ekim – 4 Kasım: Kızılay Haftası 31 Ekim: Dünya Tasarruf Günü 11. Kasım Ayı Özel Günler ve Haftalar Listesi 1 – 7 Kasım: Türk Harf Devrimi Haftası 2 – 8 Kasım: Lösemili Çocuklar Haftası 3 – 9 Kasım: Organ Nakli Haftası 6 Kasım: Dünya Şehircilik Günü Kasım Ayının 2. Pazartesi Başlayan Hafta: Dünya Çocuk Kitapları Haftası 10 Kasım: 10 Kasım Atatürk’ün Ölüm Günü 10 – 16 Kasım: Atatürk Haftası 12 Kasım: Afet Eğitimi Hazırlık Günü 16 Kasım: UNESCO’nun Kuruluş Günü 20 Kasım: Çocuk Hakları Günü 20 Kasım: Dünya Felsefe günü 21 Kasım: Dünya Televizyon Günü 22 – 27 Kasım: Ağız ve Diş Sağlığı Haftası 24 Kasım: 24 Kasım Öğretmenler Günü 12. Aralık Ayı Özel Günler ve Haftalar Listesi 1 Aralık: Dünya AIDS Günü 3 Aralık: Dünya Engelliler Günü 4 Aralık: Dünya Madenciler Günü 5 Aralık: Dünya Toprak Günü 5 Aralık: Dünya Mühendisler Günü 5 Aralık: Kadın Hakları Günü 5 Aralık: Türk Kahvesi Günü 07 – 17 Aralık: Mevlana Haftası 10 Aralık Gününü İçine Alan Hafta: İnsan Hakları ve Demokrasi Haftası 10 Aralık: Dünya İnsan Hakları Günü 15 Aralık: Uluslararası Çay Günü 12 – 18 Aralık: Tutum, Yatırım ve Türk Malları (Yerli Malı) Haftası 21 Aralık: Dünya Kooperatifçilik Günü 22 Aralık: Sarıkamış Şehitlerini Anma Günü
0
0
4

The Brand Planet

Yönetici
Kurucu Üye
+4
Diğer Eylemler
bottom of page